40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

94 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה ההשתלבות של סטודנטים יוצאי החברה החרדית בהשכלה הגבוהה כרוכה באתגרים רבים, שחלקם דומים באופיים לאתגרים של דור ראשון להשכלה (מושגי יסוד, פערי ידע, הון תרבותי, תחושתשייכות). בנוסף לכך הם בעלי מאפיינים של מהגרים ועוזבי דת למיניהם (היפלטות מקהילה וקליטה בקהילה, למידת קודים חברתיים, שפה, מיצוי זכויות, חירות ועצמאות בסביבה לא מוכרת). הם סובלים מריחוק, ניכור ואף ניתוק ממשפחתם. לרוב היוצאים אין תמיכה כלכלית מהמשפחה. אובדן העורף המשפחתי של סטודנטים היוצאים והמתרחקים מהחברה החרדית מוביל לאתגר כלכלי ורגשי משמעותי בקרבם. עליהם לכלכל את עצמם תוך השלמת פערי לימוד, ואף שהם נעזרים במלגות, אלו נותנות לרוב מענה חלקי בלבד. מצב כלכלי-משפחתי זהות ושייכות רבים מהסטודנטים המתרחקים מהחברה החרדית אינם משתייכים לקהילה. תהליך ההיפרדות מהקהילה החרדית כרוך לעיתים במשברים רגשיים ומשברי זהות. הכלים והערכים שבהם צוידו בוגרי החינוך החרדי שונים מאלו של החברה שאליה עברו, ועליהם להתמודד עם סביבה חדשה, נורמות אחרות, דרישות שונות, קודים חברתיים ועצמאות בסביבה לא מוכרת. ההתאקלמות בסביבה החדשה גובה משאבים אישיים מרובים. מקור: נתונים פנימיים, טרם פורסם במכללות האקדמיות 5.5% באוניברסיטאות 2.4% *אחוז הנשים החרדיות הנושרות עומד על במכללות אקדמיות לחינוך. 48% - ו אחוז הנושרים בתשפ"א - לאחר שנת לימודים אחת לפי מין וקבוצה 14.5% 10.5% 5.6% 8.8% נשים חרדיות * גברים חרדים נשים לא חרדיות גברים לא חרדים אחוז נושרים בתשפ "א - לאחר שנת לימודים חת לפי מין וקבוצה

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==