40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

92 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה אתגרים לימודיים מצב כלכלי-משפחתי גברים חרדים בוגרי ישיבות שבהן לא נלמדו לימודי ליבה מגיעים לאקדמיה עם פערים משמעותיים באנגלית, מתמטיקה, אוריינות בכתב ואוריינות דיגיטלית. גם נשים חרדיות חוות פערי ידע, ורמת המוכנות האקדמית שלהן לרוב נמוכה מזו של יהודיות לא-חרדיות. קייםפערביןדרישותהקבלההמותאמותלסטודנטים חרדים, לבין הרמה הגבוהה בתוכניות הלימודים. בשונה מהישיבות, המסגרת האקדמית מובנית מאוד, וכישלון בבחינות או אי-עמידה בלוחות זמנים עשויים להוביל להשלכותכגון חזרהעל קורס. נוסף על כך, הלימודים באקדמיה מצריכים מיומנויות והרגלי למידה שונים מאלו שבישיבה. בישיבה אופי הלימוד גמיש, ואילו הלימודים באקדמיה מובנים והמבחנים ממוקדים בידע ספציפי. שיעור העוני בחברה החרדית 2019 כאמור בשנת בכלל האוכלוסייה 22% , לעומת 44% עמד על בישראל. ההכנסה לנפש במשפחה חרדית קטנה ב מההכנסות של משפחה יהודית לא חרדית, 30% . זאת בעוד מספר 20% וההוצאה לנפש קטנה בכ הנפשות הממוצע במשפחה חרדית הוא כמעט כפול ממספר הנפשות במשפחה יהודית לא חרדית. סטודנטים חרדים מתחילים את התואר בממוצע , גיל בו מרבית החרדים הם הורים לילדים, 25 בגיל 2021 ועליהם לפרנס משפחה. על פי הלמ"ס, בשנת גיל הנישואים הממוצע של גברים חרדים עמד על , וגיל לידת הילד 22- ושל הנשים החרדיות על כ 23- כ בהתאמה. 23- ו 24 הראשון על מצבם הכלכלי הירוד של רבים בקרב הציבור החרדי והגיל הצעיר של נישואין וילודה מציבים בפני הסטודנטים מציאות הדורשת ריבוי תפקידים ועומס רב הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הלימודית. כל אלה מהווים חסם בדרך לתואר אקדמי. 2022 , מקור תרשים: שנתון החברה החרדית, המכון הישראלי לדמוקרטיה 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 2003 2005 2007 2009 2011 2013 2015 2017 2019 תחולת העוני של משפחות , לפי קבוצת אוכלוסייה כלל האוכלוסיה חרדים תחולת העוני של משפחות, לפי קבוצת אוכלוסייה

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==