91 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה להוביל לתחושה של זרות, המקשה על השתלבות מיטבית במוסד. גם אירועים סטודנטיאליים המצוינים בדרך כלל במועדים יהודיים, וכוללים אלכוהול, מייצרים הפרדה בין הרוב היהודי לקבוצות המיעוט המוסלמיות והנוצריות. אתגרי ההתמדה בקרב בוגרי החינוך החרדי אף כי מספר החרדים הנרשמים למוסדות להשכלה גבוהה עלה משמעותית בשנים האחרונות, שיעורי הנשירה בקרבם גבוהים ביחס ליהודים שאינם מהנשים 28%- מהגברים החרדים ו 22% . חרדים נשרו בשנה 2016 החרדיות שהתחילו ללמוד בשנת מהגברים היהודים שאינם 10% העוקבת, לעומת מהנשים היהודיות שאינן חרדיות. 5.96%- חרדים ו נתוני הנשירה בחברה החרדית, ובייחוד בקרב מהסטודנטים החרדים 58%- גברים, הם גבוהים – כ מהסטודנטיות החרדיות נושרים מהלימודים 33%- וכ 45%- האקדמיים ומהמכינות, שיעור הגבוה בכ מסטודנטים חילונים. נשים חרדיות וגברים חרדים מגיעים מנקודות פתיחה שונות: הנשים לומדות מרכיב ניכר מלימודי הליבה בבית הספר, בעוד חלק מהגברים נאלצים להתחיל מרמה בסיסית מאוד. נוסף על כך, גברים חרדים מגיעים לאקדמיה בדרך כלל בעשורים השלישי והרביעי לחייהם, כאשר הם בעלי משפחות ונדרשים לפרנס. פעמים רבות הם נאלצים להתמודד גם עם התנגדות קהילתית ומשפחתית ללימודיהם. מרביתהסטודנטים החרדים הם דור ראשון להשכלה גבוהה, ועליהם להתמודד עם המפגש עם החברה החילונית בלי שיוכלו להיעזר בסביבתם הקרובה. אחוז הסטודנטים לתואר ראשון שהפסיקו ללמוד לאחר שנת לימודים ראשונה תש"ס, תשע"א ותשע"ו לפי קבוצת אוכלוסייה ). נשירה לאחר שנת הלימודים הראשונה במערכת ההשכלה הגבוהה. 2018( . הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 14% 8% 9% 10% 11% 7% 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 16% תש"ס תש"ע תשע"ו אחוז הסטודנטים לתואר רא ון שהפסיקו ללמוד לאחר שנת לימודים ראשונה "ס, תשע" א ותשע" ו לפי בוצת אוכלוסייה יהודים ואחרים ערבים
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==