88 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה שיעורי ההרשמה של חרדים וערבים לאקדמיה בעשורים האחרונים עלו, אולם שיעורי ההתמדה בקרבם נמוכים משמעותית לעומת סטודנטים יהודים לא-חרדים. שיעור גבוה מקרב הסטודנטים החרדים והערבים הם דור ראשון להשכלה, והם מתמודדים עם סוגיות הנובעות מכך בד בבד עם סוגיות סטודנטיאליות גלובליות ועם סוגיות הקשורות למוצאם האתני והדתי. סטודנטים מקבוצות מיעוט מתמודדים עם אתגרים ייחודיים. השתלבות של מיעוט במסגרת המייצגת את הרוב יוצרת תחושת איום ומעלה צורך להתמודד עם שאלות של זהות ושינוי אל מול שמירה ושמרנות. מחקרים שנערכו על סטודנטים מאוכלוסיות מיעוט בארה"ב מראים כי מי שמצויים במיעוט בקמפוס עשויים לסבול מתחושת בידוד ומהיעדר תמיכה מספקת, וכי חברי סגל אקדמי מצפים מהם להוכיח כי הם בעלי מסוגלות אינטלקטואלית ללימודים אקדמיים. אתגרי ההתמדה 2005-2014 , שיעורי נשירה משולבים:מכינות ואקדמיה 7% 6% 9% 9% 6% 2% 20% 6% 0 22% 17% 23% 16% 36% 24% 38% 27% 71% 76% 68% 74% 59% 74% 42% 67% גברים חילוני ים נשים חילוניות גברים דתי ים נשים דתיות גברים ערבים נשים ערביות גברים חרדים נשים חרדיות שיעורי נשירה משולבים : מכינות ואקדמיה 2005-2014 נשרו במהלך מכינה נשרו במהלך התואר השלימו תואר ) אתגרים בהשתלבות חרדים בלימודים אקדמיים. דוח מצב המדינה: חברה, כלכלה ומדיניות. 2016( . רגב, א .10 מכון טאוב. עמוד
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==