40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

83 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה מדדי נשירה נשירה בין שנה א' לשנה ב' המעבר ללימודים אקדמיים ותקופת ההסתגלות נחקרו רבות. הכניסה ללימודים אקדמיים מלווה בשינויים רבים, דורשת הסתגלות רגשית, לימודית וחברתית. ההערכה היא כי כמחצית מהנשירה הכללית ממוסדות לימודים מתרחשת במהלך סמסטר א' של סטודנטשהפסיק ללמוד השנה הראשונה ללימודים. לפני השנה השנייה ללימודיו הוא בעל סיכוי נמוך לסיים תואר בהמשך הדרך, לעומת סטודנט 6 פי (גם אם החליף תחום שצלח את השנה הראשונה או חוג לימודים). בישראל שיעורי הנשירה בין שנה א' OECD- ) נמוכים מממוצע הנשירה ב 8.3%( ' לשנה ב ). ההצלחה במעבר לחיים 2019( 12.3% שעומד על הסטודנטיאליים קשורה לאיכותה ולאופייה של האינטראקציה בין הסטודנט, על מאפייניו האישיים והסוציו-דמוגרפיים, לבין מאפייני המוסד. משתנים התורמים להתמדה בשנת הלימודים הראשונה קשורים גם לממדים של מוכנות והכנה של הסטודנט בטרם התחיל ללמוד, כמו צמצום פערים לימודיים במיומנויות בסיס, ימי הכנה וסיוע בחיזוק מיומנויות הקשורות בהסתגלות והשתלבות במוסד. השתלבות של הסטודנטים במוסד מצריכה היערכות לקליטה מיטבית, המתייחסת לצרכים האישיים של הסטודנט ולשונות בין קבוצות שונות באוכלוסיה. )2019( ' אחוז נושרים בין שנה א' לשנה ב -ישראל OECD 12.3% 8.3% 0.0% 2.0% 4.0% 6.0% 8.0% 10.0% 12.0% 14.0% ממוצע OECD ישראל אחוז נושרים בין שנה א ' לשנה ב )2019( השוואה בין ישראל לממוצע OECD

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==