66 הנגשת השכלה גבוהה - הישגים מטרות התוכנית הגברת המודעות של צעירים וצעירות מן הפריפריה לחשיבות רכישת השכלה גבוהה כאמצעי למוביליות חברתית וכלכלית של הפרט. יצירת גוף ידע ותשתית אופרטיבית להנגשת ההשכלה הגבוהה – הנגשת מידע על מסלולי לימודים, דרישות קבלה, תוכניות מיוחדות ומלגות לצעירים וצעירות בפריפריה. הגדלת מספר הסטודנטים והסטודנטיות מהפריפריה שמשתלבים בהצלחה באקדמיה במסלול המתאים להעדפותיהם ויכולותיהם. .18.4%- ל 9%- הוכפל אחוז הנועצים יוצאי העדה האתיופית: מ 2022–2018 בשנים מקרב הנועצים יוצאי העדה האתיופית לומדים היום במוסדות להשכלה גבוהה 36%- כ (תשע"ח–תשפ"א). לנועצים יוצאי העדה ₪ 3,000 מלגות לקורסי פסיכומטרי בגובה 400 בכל שנה מחולקות האתיופית, לנוכח העובדה שהמבחן הפסיכומטרי הוא חסם משמעותי עבורם. אופן הפעולה יישובים ברחבי הארץ 36- רכזי הישגים פזורים ב .)6–3 (אשכול סוציו-אקונומי הרכזים פוגשים את הצעיר או הצעירה לשלושה מפגשים של ייעוץ אישי שבהם הוא או היא לומדים להכיר את היכולות, תחומי העניין והשיקולים אשר משפיעים על הבחירה. במקביל הם מתוודעים לאפשרויות התעסוקה ומסלולי הלימוד באקדמיה ומקבלים הכוונה בבחירת המסלול הטוב ביותר עבורם ובצעדים הבאים שיובילו לאקדמיה. הצעירים זוכים בליווי ומעקב אישי עד ההרשמה ולהתרת חסמים ברמה האישית והקבוצתית. מתקיימות סדנאות העשרה וחשיפה ברמה היישובית והארצית למקצועות שונים, זכויות סטודנטים, מינוף הזדמנויות באקדמיה ולקויות למידה, מתקיימים ערבי מלגות ועוד. ומיומנויות למידה. בשנים האחרונות ננקטים מאמצים מיוחדים בהנגשה של ההשכלה הגבוהה לצעירים בני העדה האתיופית. רכזים במוקדים עירוניים 10 למטרה זו יוחדו שבהם חיים רבים מצעירי העדה. הרכזים מאתרים את הצעירים ומלווים אותם באופן צמוד בתהליך החשיפה והלמידה, מסייעים בקבלת החלטות והפגת חששות ונמצאים לצידם עד הכניסה לאקדמיה.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==