120 גשר לתעסוקה הולמת השכלה לצד חוסר הניסיון התעסוקתי, בוגרי האקדמיה החרדים נאלצים להתמודד במקומות עבודה עם תנאים שאינם תואמים את עולם הערכים שלהם: עבודה בסביבה מעורבת, חשיפה לאינטרנט ולתכנים חיצוניים, נורמות יומיומיות המעמידות אותם במצבים לא נוחים, אירועים חברתיים ופעילויות שונות מחוץ לתחומי העבודה ועוד. ההתנגשות בין הרצון להתקדם ולהתפתח לבין השמירה על אורח החיים (לצמוח מבלי להשתנות) מקשה מאוד על שילובם של סטודנטים ובוגרי אקדמיה חרדים בעולם התעסוקה. שייכות וזהות אתגרים בתעסוקה ראשונה לסטודנטים עם מוגבלויות אנשים עם מוגבלויות נתקלים במשוכות רבות בדרך להשתלבות בתעסוקה, ושיעור התעסוקה בקרבם בקרב אנשים ללא 81% בלבד (לעומת 50% עומד על מוגבלות). לדוגמה, מחקרים שנערכו בארה"ב מצאו כי אנשים עם אוטיזםשרכשו השכלה גבוההמתקשים למצוא עבודה המתאימה לכישוריהם ומיומנויותיהם. השתלבות בשוק התעסוקה הוכחה כתורמת באופן מובהק לתחושת הרווחה האישית, והיא חיונית לאנשים בוגרים כדי להתפרנס ולהיות אזרחים יצרנים, תורמים ונתרמים; אנשים עם מוגבלות שאינם מועסקים חווים תחושת רווחה אישית נמוכה והם נעדרים משדה חשוב ליצירת קשרים חברתיים. לנתונים אלו השלכות רבות. אנשים עם מוגבלות נאלצים להתמודד עם קשיים כלכליים והדרה חברתית ולהתקיים מקצבאות המדינה, שעלותן מיליארד שקלים מדי שנה. 5- לקופתה מוערכת ב למרות החקיקה בעניין שילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, צעיר או צעירה עם מוגבלות המנסים להתקבל לעבודה עדיין נדרשים להתמודד עם דעות קדומות ועם תהליכי גיוס ומיון לא מותאמים ולא מונגשים. קושי בנגישות פיזית והתאמת סביבת העבודה הם חסמים משמעותיים לתעסוקה בקרבם. מכאן שהסיכוי של סטודנטים עם מוגבלות לרכוש ניסיון ומיומנויות הנדרשים לעולם התעסוקה, בזמן הלימודים, נמוך משל צעירים ללא מוגבלות. מקומות התנדבות ועבודה שלא מצריכים ניסיון קודם מותאמים פחות לצורכיהם של אנשים עם מוגבלות.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==