לתרומה
על אלומה
לתרומה

משרתות באמונה | הסברות בבתי ספר ובקהילה

הסברות בבתי ספר

נערכות לאורך כל השנה על בסיס קבוצתי במוסדות הלימוד ובחוגי בית לאחר שעות הלימודים. צוות ההסברה מורכב מצעירות, אקדמאיות, דתיות, בוגרות שירות משמעותי בצה"ל. הצוות מעניק לצעירות המתלבטות, מידע והכוונה בתהליך קבלת ההחלטות, ובתהליכי המיון והשיבוץ וכן בהיכרות עם שנת יג' במכינה או מדרשה להעמקת הזהות הדתית. הסברות יתקיימו בהתאם לתו הסגול באופן דיגיטלי במידת הצורך.

הסברות בקהילה

מפגשים באופן בלתי פורמלי לבנות כיתה י"א וי"ב והוריהן עם צוות אלומה. המפגש מאפשר חשיפת ההורים לתהליכי הגיוס וכניסה שלהם למעגל התמיכה וקבלת ההחלטות של הבנות. מקומן של נשים בצה"ל ומבחר התפקידים העומד בפניהם השתנה מאד בעשור האחרון, לכן זקוקים ההורים ולמידע ולהבנת התהליך העדכני והפיכתם לרלוונטים להתלבטויות והבחירות איתן מתמודדת ביתם. השנה המפגשים יתקיימו בהתאם לתו הסגול ובמידת הצורך באופן דיגיטלי.

פירוט הסברות

  • הכנה לצו ראשון- לכיתות י"א במהלך ההסברה מקבלות התלמידות מידע פרקטי בנוגע לתהליך הצו הראשון. השיחה כוללת הסבר מפורט כיצד להתכונן לצו ראשון וכן מידע על התחנות השונות במהלך יום המיון עצמו.  בנוסף יתנסו התלמידות בסימולציה לקראת ראיון אישי וכן במספר שאלות מהמבחנים הפסיכוטכניים.
  • סדנת יום המא"ה- לכיתות י"א מהלך הסדנא מקבלות התלמידות התנסות ראשונית וחווייתית בתחנות של יום המא"ה, בצורה מקוונת כפי שמתנהל יום המא"ה כיום. הסדנה כוללת התנסות במספר תחנות כגון : תחנת הדרכה, תחנת סימולציות, תחנת דיון קבוצתי ותחנת טכני. בנוסף יקבלו התלמידות הסבר מפורט על התנהלות יום המיון וכן טיפים להצלחה מיטבית.
  • הכנה לתהליך הגיוס ושאלון העדפות- לכיתות י"ב במהלך ההסברה מקבלות התלמידות מידע על תהליך הגיוס , מרגע קבלת שאלון ההעדפות ועד יום הגיוס. התלמידות ילמדו על ההבדל שבין תפקידי מיון לתפקידי  קביעה, מיונים מיוחדים, דחיית שירות וכן על תהליך קבלת פטור דת. בנוסף יקבלו הסבר כללי כיצד כדאי למלא את השאלון בצורה המיטבית.
  • ייעוץ פרטני- לכיתות י"ב הייעוץ הינו אישי לכל תלמידה ובו ניתן להעלות דילמות שונות בנוגע לשאלת הגיוס או לתפקיד מסוים. במהלך הייעוץ ניתן לקבל מידע עדכני לגבי הנתונים האישיים של כל תלמידה ולחשוב על מסלול השירות הנכון לה באופן אישי. בנוסף ניתן לקבל טיפים למילוי שאלון ההעדפות של כל תלמידה. ניתן לקיים את המפגש פנים מול פנים או בזום. חשוב! כדאי מאוד למלא את שאלון ההעדפות יחד עם מדריכת אלומה כיוון שהוא מורכב מאוד וכולל שלבים רבים.
  • מילוי שאלוני העדפות- לכיתות י"ב בנוסף למפגש אישי, ניתן למלא יחד עם מדריכת אלומה את שאלון ההעדפות בקבוצות של עד 10 בנות. המדריכה תעבור בין הבנות ותעזור במילוי השאלון בהתאם לצרכי התלמידות. יש לקיים את המפגש עם זמינות למחשב אישי לכל אחת מהמשתתפות.

הדרכה לצוותים החינוכיים

מאפשרת למחנכי כיתה יא' ויב',לרב וליועצת בית הספר, להכיר את תהליך הגיוס  וכן את האתגרים והמורכבות באופן מעמיק יותר ומתוך כך ללוות את הצעירות באופן מיטבי בקבלת ההחלטות הנוגעות לשירותן. ההדרכה תתקיים בהתאמה לתו הסגול או באופן דיגיטלי בהתאם לצורך.

מפגש אישי, מקצועי ומובנה

בין צעירה ומדריכה העוסק בקבלת החלטות לקראת השיבוץ המקצועי לשירות בצה"ל. הייעוצים הפרטניים מתקיימים במוסדות הלימוד, בהתאם לביקוש ולצורך. הייעוץ ניתן גם באמצעות המוקד הטלפוני.